Blogs

Vind de juiste medewerker, door inzet van de beste online kanalen

In mijn vorige blog heb ik je tips gegeven hoe je je employer branding kunt inzetten om als werkgever zichtbaar te zijn. Als je werkgevers-imago op orde is, is het tijd om je vacature wereldkundig te maken in de juiste kanalen. Van belang is te weten waar jouw potentiële medewerkers actief zijn. Dit is mede afhankelijk van de type functie, het opleidingsniveau, de leeftijd, de branche enz.

Vast zitten in je eigen vooroordelen, of iemand van buitenaf laten meekijken

Hoe lastig is het om je eigen vooroordelen los te laten? Zeker als het gaat over je eigen bedrijf. Jij bent toch de expert? Je weet alles van je product of dienst. Maar hoe vertel je aan je doelgroep dat jij de oplossing hebt voor hun probleem. Eerlijk is eerlijk. Ook ik ervaar elke dag hoe lastig het is om mezelf de juiste boodschap te formuleren. Waarom? Ik bén Paula van Remmen, ik heb mijn overtuigingen over wat ik voor een klant kan betekenen en waarmee ik klanten kan helpen zichtbaar te zijn. Maar is dit ook het probleem waar een klant mee bezig is?

Olympische sporters zorgen voor Nederlandse zichtbaarheid Met de Olympische Spelen in augustus in Rio de Janeiro gaan we een spannende zomer tegemoet. Of de zomer ook heet wordt, wat het weer betreft, zal een verrassing blijven. We gaan het ervaren.

Creativiteit gaat bruisen als je 'nergens' aan denkt.

De vakantie voor regio Zuid staat voor de deur. Eerst nog even vakantie-stress om alles af te krijgen voordat je de boel de boel kunt laten. En daarna tijd voor ontspanning. Wat ga je doen? Ga je lekker weg omdat de kinderen vakantie hebben. Of blijf je thuis en ga je in het najaar of in de winter genieten van je welverdiende rust? Zakelijk gezien is deze periode voor veel bedrijven een periode van relatieve rust. Met nadruk zeg ik relatief. Er kan juist minder werk zijn omdat je klanten op vakantie zijn, of er is juist meer werk omdat je werk van je collega’s moet overnemen. Maar het is anders dan anders.

Verhalen vertellen is een kunst, ook in het communicatievak.  Iedereen kent sprookjes. Ga naar de Efteling, één feest van herkenning. Er wordt vaak gezegd dat sprookjes niet bestaan. Ik vraag het me af. Niet dat ik geloof in kabouters of elfen. Het gaat om de moraal...

Het belang van een goede uitstraling Kom in gesprek met een ondernemer (met of zonder personeel) en negen van de tien is super trots op zijn of haar bedrijf en wat ze doen. Vaak gaat het gesprek direct over het product dat geproduceerd wordt. Wat mij dan...