18 jul 7 tips voor meer digitale zichtbaarheid
Zichtbaar zijn op digitale media is iets wat elk bedrijf graag wil. Je wilt dat potentiële klanten op je kunnen googlen, zodat je gevonden wordt. Maar googlen is niet de enige zoekmogelijkheid. Ook in social media kun je op zoek gaan. Wist je dat YouTube de op-een-na-grootste zoekmachine online is?
Waarom wil je zichtbaar zijn?
- Je wilt gevonden worden. Uiteraard het liefst binnen de eerste 10 zoekresultaten.
- Je wilt kennis delen. Kennis waar je klanten blij van worden, waar ze iets mee kunnen. Maar ook dat ze het zo interessant vinden dat zij het voor jou gaan delen.
- Je wilt de expert-status. Klanten moeten je leren kennen, je gaan waarderen en daarna wil je het vertrouwen krijgen.
- Je wilt meer traffic naar je site. Meer bezoekers, meer aanvragen, meer verkopen, meer contact.
- Je wilt uiteindelijk meer omzet.
Meer omzet – heldere website
Via welk kanaal deze potentïele klanten bij je komen, maakt niet uit. Wat wel uitmaakt is dat je weet welk kanaal bij jouw potentiële klanten favoriet is. Want je kunt niet alle kanalen bedienen. Het is verstandig maar ook zeker zinvol om alleen die kanalen in te zetten, die door jouw doelgroep wordt gebruikt. Dat is wel zo efficiënt.
Je website is dé centrale plaats waar de bezoeker alles over je bedrijf te weten kan komen. Je website is ook de plek waar jij de regie hebt. Jij bepaalt welke kennis je deelt, wat je daar verkoopt, hoe mensen met je in contact komen. Het is belangrijk dat er niet één weg is naar jouw doel: meer omzet, maar laat klanten intuïtief handelen. Dat als ze geïnteresseerd raken, ze ook direct in actie kunnen komen.
- Zorg voor een heldere call-to-action (CTA) zowel op je site als in social media.
Meer contact via social media
Op social media val je op als je regelmatig zichtbaar bent. Niet alleen met berichten maar ook met foto’s en/of filmpjes. Hoe meer jouw eigen bedrijfsimago herkenbaar is hoe beter het is. Bedenk dat berichten op je zakelijke social media pagina maar door een klein deel van je volgers wordt gezien. Daarom nog 6 tips voor meer digitale zichtbaarheid:
- Zorg voor meer volgers en likers door mensen actief uit te nodigen. Vergeet ook niet je medewerkers te vragen hun contacten uit te nodigen om je bedrijfspagina te volgen.
- Zorg voor interessante content, zowel visueel als tekstueel. Hoe interessanter, hoe meer jouw berichten geliked worden, gedeeld worden en dat er op wordt gereageerd.
- Liken, delen en opmerkingen plaatsen zorgt ervoor dat een bericht vaker getoond wordt.
- Zorg altijd voor een link naar een ander kanaal, bijvoorbeeld je website. Stuur geïnteresseerden door naar de juiste pagina op je site. ‘Stuur ze niet het bos in’, maar leidt ze naar waar jij ze wilt hebben.
- Als je personen in je bericht noemt, zet dan een @ voor de naam. Het effect is dat deze persoon een bericht krijgt dat hij genoemd is. Het gevolg is in 9 van de 10 gevallen een like.
- Als je wilt dat mensen je kunnen vinden op zoektermen zet dan onderaan je bericht zoektermen met een # ervoor.
Met deze 7 tips draag je bij aan de olievlek die op social media ontstaat als mensen je berichten leuk vinden, deze gaan delen, liken of er op gaan reageren. Je bereik wordt groter en je online zichtbaarheid wordt beter. Hard roepen alleen is niet voldoende, je netwerk gebruiken is veel interessanter. Waarom je volgers niet als ambassadeur gebruiken? Ze doen het graag zolang jij interessante content biedt.
Kun je wel wat hulp gebruiken om je zichtbaarheid te vergroten? Bel of mail me. Een afspraak is zo gemaakt.
Lees ook
Meer tips over zichtbaar zijn met je bedrijf
9 tips voor meer vind-ik-leuks op je zakelijke Facebook pagina
Geen reactie's