26 mrt Zomertijd, je went er aan!
Natuurlijk, er zijn mensen die dat ene uur tijdsverschil bij de overgang naar de zomertijd niet of nauwelijks ervaren. Er zijn er ook genoeg die er een week voor nodig hebben. Ikzelf hoor echt tot die laatste groep. Ik vind het niet erg dat het ’s ochtends nog niet licht is, ik vind het heerlijk dat het ’s avonds langer licht blijft. Mijn valkuil is dat ik daardoor te laat naar bed ga. En dan de volgende ochtend niet uit mijn bed kan komen. De wetenschap dat je na een week weer gewend bent aan deze nieuwe tijd, houd me dan op de been.
Wat dat uurtje nog meer helder maakt, is dat je aan elke verandering went. Het kost tijd, maar daarna ben je het ‘oude’ redelijk snel weer vergeten.
Iets nieuws valt op
Ga eens na wat er gebeurt als je een nieuw huis, nieuwe auto of bank koopt. In eerste instantie valt het je op, ben je enthousiast. Daarna raak je eraan gewend en weet je al snel niet meer hoe het daarvoor was.
Dat geldt ook voor de zichtbaarheid van je bedrijf. Stel: je kiest voor een nieuw logo, huisstijl en nieuwe campagne. Een nieuwe impuls om op te vallen, weer zichtbaar te zijn. Vaak wordt er ook een extra inspanning geleverd om het ‘oude’ te vergeten en aan het nieuwe te wennen. Om daarna op de normale voet verder te gaan en te doen wat je altijd deed.
Een nieuw gezicht
Een nieuw gezicht van je bedrijf valt op, maar je wilt graag op blijven vallen. Dan moet je dat gezicht onderhouden. Je nieuwe gezicht moet je overal doorvoeren, zodat je oude gezicht in de vergetelheid raakt. Je moet onderhoud plegen om zichtbaar te blijven. Om je verhaal, jouw argumenten te laten beklijven. Zodat je zichtbaar blijft en meer mensen, een grotere doelgroep, je gaan herkennen, leren kennen en vertrouwen.
6 tips om zichtbaar te worden met een nieuw logo/huisstijl
- Zorg bij een nieuw logo voor een duidelijke associatie met wat je doet en wat je wilt zijn.
- Informeer je klanten als eerste over je nieuwe uitstraling. Je mag ze daardoor niet verliezen.
- Vertel je verhaal, waarom je tot deze wijziging hebt besloten. Het zorgt voor beleving bij je bedrijf en jouw oplossing.
- Maak er een feestje van! Voor jezelf, je medewerkers en je klanten.
- Wees consequent in de uitvoering. Weet vooraf waar je oude logo gebruikt is.
- Zorg dat je oude gezicht zsm overal wordt vervangen of weggehaald.
6 tips om zichtbaar te blijven
- Weet wat jouw oplossing is voor het probleem van jouw klant.
- Knip deze boodschap in stukjes, zodat je regelmatig iets te vertellen hebt.
- Maak een plan en geef daarmee lengte aan je verhaal, je zichtbaarheid.
- Zorg dat je medewerkers betrokken zijn en blijven. Samen kun je meer dan alleen.
- Luister goed naar wat je klanten vragen. Dit is dé voedingsbodem van je communicatie.
- Schakel een communicatieregisseur in, voor frisse ideeën waar jezelf niet direct aan gedacht hebt.
Wake-up call
Zie de zomertijd als een wake-up call:
- Waar ben ik mee bezig?
- Ben ik nog wel zichtbaar?
- Moet ik een impuls geven aan de zichtbaarheid van mijn bedrijf?
- Hoe zorg ik ervoor dat ik langer in de spotlight blijf staan, niet alleen in dat extra uurtje ’s avonds, maar altijd.
- Is het wel zo helder als ik het zelf zie?
Uitnodiging
Wil jij dat extra uurtje licht omzetten in nieuwe ideeën voor de zichtbaarheid van je bedrijf?
Bel me!
Lees ook mijn artikel met 4 tips voor nog meer zichtbaarheid van je bedrijf.
Geen reactie's