Ik hou wel van een feestje!

Ik hou wel van een feestje!

Stel je voor: je staat ineens in het middelpunt van de belangstelling. Jij of je bedrijf hebben een mijlpaal bereikt of je hebt een jubileum te vieren. Als ík het moest zeggen, doe mij maar een stuk taart of een glas champagne en dat is het dan. Al die toestanden! Niets voor mij. (Of toch wel?)

Een mijlpaal moet je vieren

Kijk eens rond. Hoeveel bedrijven vieren er dit jaar een jubileum? Alleen al binnen mijn klantenkring werd ik verrast. 40 jaar, 50 jaar, 90 jaar, 95 jaar! Bij die laatste werd er zelfs al gesproken over het vieren van 100 jaar over 5 jaar. Wil je dan het hofleveranciers worden? Het antwoord was heel overtuigend: JA! Niet iedereen reageerde even enthousiast, maar bij allemaal is er wel de intentie: zo’n mijlpaal moeten we met onze klanten vieren. In welke vorm dan ook. En dáár word ik nu blij van. Waarom?

Het is een uitgelezen kans om je reputatie en je zichtbaarheid te vergroten. Foto’s, social media, de pers. Noem het maar op. Hoe vaker je (potentiële) klanten je zien, hoe meer er over je gepraat wordt.

Laat je klanten mee vieren!

Een jubileum moet je gewoon vieren. Je vestigt de aandacht op je ervaring, je kennis, je expertstatus. Daarnaast geef je je klanten iets terug. Zij zorgen er voor dat je nog steeds kunt doen waar je blij van wordt. Zij hebben je al die jaren het vertrouwen gegeven door telkens terug te komen. Door over je te praten en hun ervaringen met anderen te delen. Geloof me, op elke verjaardag bestaat de kans dat er over jouw bedrijf gesproken wordt. En natuurlijk hoop je dat dat verhaal positief is. Dat gebeurt nu en dat gebeurde 95 jaar geleden.

Het gaat om gezien en gezien worden. Je moet opvallen, alleen nu doen we dat anders dan 90 jaar geleden. Klanten verwachten dat ze je zien, niet alleen op straat maak ook online. Waar ze het zien, dat maakt niet uit, als je klanten, je doelgroep aanwezig in de communicatiekanalen die je inzet. Laat je zelf zien en zorg dat je herkend. Herkenning door de jaren heen (soms wel 95 jaar) maakt dat er over je gepraat wordt. Door zichtbaar te zijn, door iets te vieren. Door je klanten te betrekken.

Een jubileum, een fantastische kapstok

Een kapstok om iets extra’s te doen. Hét moment om te vernieuwen. Je logo of huisstijl of een nieuwe campagne. En het mooie is, het is een fantastische reden om te communiceren met je (potentiële) klanten. Want wat je ook doet, je kunt niet NIET communiceren. Communiceren doe je altijd. Overal waar je naam zichtbaar is, communiceer je met je doelgroep.

Tijd om feest te vieren

En of je nu 5, 10, 50 of 90 jaar bestaat. Het maakt niet uit. Je laat je naam zien, je expertise en je ervaring. Je hebt een reputatie opgebouwd. Daar mag je trots op zijn!

Meedenken

Viert jouw bedrijf binnenkort een jubileum en heb ik je overtuigd dat je dat echt mag vieren met je klanten. Ga dan aan de slag. Kijk wat je kunt en wilt doen, hoe je je klanten erbij kunt betrekken. Wil je dat ik met je mee denk of zie je op tegen het werk dat het met zich meebrengt. Bel of mail me dan. We bespreken je wensen, je budget en wat je wilt bereiken. Daarna zorg ik voor de aansturing en uitvoering. Ik help je zodat jij tijd hebt om dit feest te vieren.

Geen reactie's

Geef een reactie